Smart Solution gondolkodás módunkkal olyan online megoldásokat alakítunk ki, hozunk létre, melyek a munka-, tűz-, környezetvédelmi szakemberek munkáját könnyíti, az adminisztratív terhek csökkentésével. Ezek az innovatív megoldások a jól működő papír alapú folyamtatokat helyezik át a jelenkor eszközeibe. Napjainkban mindenki zsebében ott vannak a számítógépek – okos eszközök -, melyeket akár azonnal tudjuk nyomtatványok kitöltésére, folyamatok indítására, jóváhagyására, nyomon követésére, adminisztrálásra használni. A papírok nagy mennyiségű nyomtatása helyett online történnek a dokumentumok töltése, ami a folyamatot egyszerűsíti, gyorsítja és környezetbaráttá teszi. Saját méréseink azt mutatják, hogy minimum 60 % időt lehet spórolni egy folyamatban, ha ezeket a megoldásokat használjuk, és a környezeti célok is teljesülnek a papír felhasználásának jelentős csökkentésével.
Bebizonyosodott, hogy az egyes gyárak, technológiák minden egyes esetben eltérnek egy kicsit egymástól, még akkor is, ha egy cégcsoportról van szó, ezért a merev alakíthatatlan rendszerek sokszor használhatatlanok a felhasználók részére. Megoldásainkat mindig az adott cégre szabjuk az egyedi igényeket figyelembe véve és nem egy előre véglegesen kialakított folyamatot adunk át.
A legtöbb gyártási folyamat már irányítási rendszerekben működik, ezért ezekhez igazodva alakítjuk a megoldásinkat, így a jól működő egyszerűen karbantartható rendszerek, könnyen beépíthetőek az irányítási rendszerekbe és egyszerűen auditálhatóvá válnak. Akár teljes irányítási rendszereket online folyamatokra tudunk építeni, ha erre van igény.
WOPES
Az egyik népszerű Smart Solution megoldásunk a WOPES elektronikus munkavégzési engedély kiállító rendszerünk. A rendszert a fent említett módon a jogszabályi előírások és az irányítási rendszerek elvárásaira építettük úgy, hogy a folyamat megfelelően szakmai legyen és mindemellett kiválóan működjön. Az online folyamat már megfelel az új adatvédelmi törvényeknek is.
A rendszer képes elvégezni a vállalkozók előminősítését, kockázati, veszélyességi szintbe sorolását, mindezt úgy, hogy akár a vállalkozó saját maga végzi el az adminisztrálást, dokumentumfeltöltést (részletekért lépjen velünk kapcsolatba).
A folyamatok több irányból indulhatnak, de a feltételek meghatározása mindig a megbízó feladata lesz, amiben szintén jelentős támogatást nyújt a rendszer. A sok éves építőipari és termelési tapasztalatokkal rendelkező szakembereink segítenek a feltételrendszerek kialakításában, így a rendszer később sem fog függni az egyes szakemberek tudásától, mert akár egy pályakezdő is képes lesz a veszélyazonosítás után könnyedén meghatározni minden szükséges feltételt.
A legtöbb cég különösen az építőiparban nehezen tud megküzdeni a vállalkozók koordinálásával és azok együttes munkavégzésének szervezésével. A munkavédelemről szóló 1993. XCIII. törvény 40.§ tér ki erre, de ezt nem túl könnyű megszervezni. Rendszerünk képes az együttes munkák monitoringolására. Amennyiben több munkavégzési engedélyre van kérelem azonos területen, azonos időben, akkor a rendszer ezt külön jelöli és az együttes munkavégzések feltételeinek, illetve a koordinálásért felelős személy meghatározásáig az engedélyt nem adható ki.
Mivel a jóváhagyási folyamat online (e-mail értesítéssel), így nem kell a papír alapú nyomtatvánnyal sétálni az egyes jóváhagyókhoz, mert ők azonnal értesítést kapnak a feladatról, amit akár azonnal a telefonjukon keresztül jóvá tudnak hagyni (vagy el tudnak utasítani). A jóváhagyásokat követően a rendszer azonnali értesítést küld minden érintett személy, vagy szervezet részére, ami jelentősen meggyorsítja a folyamatot.
A rendszer képes kezelni a különleges engedélyeket is, mint például a tűgyújtási engedélyeket, vagy a beszállási engedélyeket. Sokszor ezek az engedélyek a munkavégzési engedélybe épülnek, így egy folyamatban kezelhetőek ezek a speciális engedélyek, külön nyomtatványok töltése nélkül.
A rendszer riportokat készít és azonnali információkkal szolgál az egyes szervezetek részére. Így egy ellenőrzés vagy vészhelyzet alkalmával egy gombnyomásra meg lehet nézni, hogy az adott pillanatban, hány cég, hány emberrel (név szerint személyes adatok nélkül), hol tartózkodik a telephelyen és éppen mit csinál. Persze ugyanez elvégezhető akár évekkel korábbi időpontokra nézve, vagy egy adott területre nézve, vagy egy adott cégre nézve. A munkavégzési engedély formáját és tartalmát a kötelezőkön túlmenően olyanra alakítjuk, amilyenre a megbízó szeretné. Meg tudunk jeleníteni térképeket, piktogramokat, amit a megbízó szeretne.
MOCSS
Az egyik legnehezebb feladat az EHS szervezetek számára a változások követése és kezelése. A változások elkerülhetetlenek, mert a folyamatok, technológiák, anyagok, személyek, feltételek folyamatosan fejlődnek és a versenyképesség egyik fő feltétele, hogy időben és megfelelően reagáljunk a változásokra. Sokszor tapasztalhatjuk, hogy a bejárások során vesszük észre az új gépeket, technológiai sorokat a termelésben. A munkavédelmet csak az üzembe helyezés, használatba vételkor vonják be, így a plusz EHS igények miatt jelentősen megnőhetnek a költségek és csúszhatnak az átadások.
Az MOCSS változáskezelő rendszerünk segít a projektek, változások nyomon követésében, dokumentálásában és az egyes feltételek meghatározásában (nem csak az EHS területén). Az integrált irányítási rendszerek külön kitérnek a változások kezelésére, így ezt a folyamatot is ki tudjuk úgy alakítani, hogy az irányítási rendszerbe beleilleszkedjen és minden változást időben lekezeljen dokumentáljon.
A jóváhagyási folyamat a WOPES rendszerhez hasonlóan működik. A jóváhagyók akár párhuzamosan tudnak feltételeket meghatározni felelősök és határidők megadásával. A rendszer értesítéseket, riportokat küld a releváns személyeknek, felelősöknek, ami segít a projektek határidőre való megvalósításában, megfelelő kivitelezésében, nyomon követésében.
Az MOCSS rendszer használatával kiküszöbölhetőek az utólagos extra költségek, a projektek csúszása. Az online folyamat miatt, minimális lesz a papírmunka és a jóváhagyási folyamat ideje is jelentősen csökkenthető.